abcde
Tuesday, October 19, 2021
Telewizja Sandomierz – rzetelne dziennikarstwo


Przygotowania do cyfryzacji

Narzucone przez Unię Europejską standardy mówiące o minimum 95-procentowym stopniu cyfryzacji państwa, zmusiły Polskę do powzięcia rewolucyjnych działań w kierunku...

By Kuba Gojnicz , in Technologia , at 18 lipca 2021

Narzucone przez Unię Europejską standardy mówiące o minimum 95-procentowym stopniu cyfryzacji państwa, zmusiły Polskę do powzięcia rewolucyjnych działań w kierunku dostosowania się do obowiązujących norm. Aby mieć prawo dalszego uczestniczenia we wspólnocie unijnej i czerpania korzyści z tego członkostwa, musieliśmy powziąć odpowiednie kroki w kierunku cyfryzacji. Koniecznie było oczywiście zakupienie najnowszych technologii cyfrowych i umożliwienie nadawania oraz odbierania sygnału cyfrowego w całym kraju.

Okazało się, że całkowite koszty inwestycji tego typu wyniosły Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji przeszło 25 milionów polskich złotych. Te ogromne pieniądze z dotacji unijnych Telewizja Polska przeznaczyła na polepszenie i poszerzenie oferty telewizyjnej skierowanej do dotychczasowych użytkowników. Najważniejszym etapem przygotowania do cyfryzacji było jednak powiadomienie wszystkich mieszkańców kraju o nadchodzących zmianach. Kampanie reklamowe, które obecne były w telewizji, miały za zadanie poinformować Polaków o cyfryzacji i poinstruować, jeśli chodzi o dalsze działania w celu możliwości dostępu do telewizji naziemnej.
Artykuł dzięki: